You can get the 1964 My Fair Lady here, the 1938 Pygmalion here, and the original script here. Pygmalion (1938) Режиссер Энтони Эсквит, Лесли Говард В главных ролях Лесли Говард, Уэнди Хиллер, Уилфрид Лоусон.
Pygmalion,1938
Пигмалион (1938) фильм - YouTube | «Пигмалион» — британский чёрно-белый кинофильм 1938 года, экранизация одноимённой комедии Бернарда Шоу. В главных ролях снялись Уэнди Хиллер и Лесли Говард. |
Pygmalion (1938) | Снятый в 1938 году, фильм стал первой экранизаций знаменитой пьесы Бернарда Шоу. |
Кинодневник. "Пигмалион" | Пигмалион Британский фильм 1938 года, основанный на одноименной пьесе Джорджа Бернарда Шоу 1913 года 1913 года, адаптированный им для экрана. |
Скачать "Пигмалион (1938) фильм" | В перечне актеров и актрис, снявшихся в кинофильме Пигмалион 1938 года, также представлена информация о ролях и героях, которых они сыграли. |
Фильм Пигмалион актеры и роли / 1938 (Pygmalion)
Pygmalion (1938, UK) is the British, non-musical film version of George Bernard Shaw's 1912 screenplay and 1913 stage play, which had its British opening in 1914. Венецианский кинофестиваль, 1938 год Победитель (1): Кубок Вольпи за лучшую мужскую роль (Лесли Говард) Номинации (1): Кубок Муссолини за лучший фильм. Pygmalion Жанр: мелодрама Режиссер: Энтони Эсквит, Лесли Говард по пьесе В ролях: Лесли Говард Уэнди Хиллер Уилфрид Лоусон Великобритания, 89 минут Премьера 6 октября.
Пигмалион (1938) | Улучшенная цветная версия 📽️ Топ-4 видео
Пигмалион 1938 Трейлер Этот фильм первая экранизация пьесы Бернарда Шоу о превращении вульгарной цветочницы Элизы Дулиттл в изысканную светскую даму под чутким руководством профессора фонетики Генри Хиггинса и полковника Пикеринга. Бернард Шоу написал свою пьесу под вдохновением древнегреческого мифа о скульпторе Пигмалионе, который создал статую Галатеи — девушки до того прекрасной, что он влюбился в нее и стал просить Афродиту оживить свое создание.
There is a rather hilarious reveal of their work when Eliza attends a tea party and, with a near perfect proper accent, makes inappropriate small talk in street slang. The disconnect between delivery and content is very amusing. After the rather botched tea party, Higgins and Eliza work some more and still some more — montage after montage — until she is ready for the big reveal.
Is she now Cinderella? Can she pass as a duchess at the Transylvania ambassadorial ball? Yes, yes, she can. Eliza is irrevocably isolated from her roots, scared.
The bet is over, and —object that she is to Higgins — she can now be cruelly and heartlessly discarded back into the gutter. Now the gloves are off, and the slippers are thrown. The rat-a-tat interchanges here, as Eliza and Higgins hash it out, is verbal foreplay at the highest level. I just cannot explain how gloriously pleasurable it is to watch these igniting exchanges.
Shaw eschewed any romantic ending for Professor Higgins and Eliza Doolittle. But the movie adaptation is, mercifully, a wee bit more ambiguous for us romantics at heart, who dare to believe that even the staid and sardonic old bachelor can change, can drop his airs of practiced indifference, be vulnerable, express earnestness and kindness on occasion, instead of always hiding behind a shield of irony and wryness. Can our beauty transform this beast? It is a nuanced and impressive performance.
And Wendy Hiller is equally nuanced and impressive in her portrayal of Eliza Doolittle. They both do. It is truly a tour de force and an absolute pleasure to behold.
The above-mentioned controversy, it should be pointed out, is not in the tension between a happy versus unhappy ending. The controversy is rather as to whether she should remain with Higgins or go out in the world and stand on her own two feet. But the romantic movie-making tradition, passed down in the 1920s from Hollywood to British film, prescribes that a dramatic build-up with two opposite-sex characters demands closure where they fall in love, and implicitly live happily ever after. I shall not here go into the details of that ending so as not to spoil it for you entirely. But both when the play premiered in 1914 and when the film did so in 1938, this word was highly controversial.
Плечи и спина , а попы нет и ноги мужского типа. Младшие детки прелесть, Данила молодец. Оля, жор у тех, кто вкалывает , ешь и не слушай ни кого , они лежат на диванах в городе, вот и нет аппетита А какао бери российского производства, Золотой ярлык, Серебряный ярлык... Она сама себя сожрет изнутри! Нам тоже не интересно - без Шупички будет скучно! Я на него очень злюсь, но он получит за все свои призывы против России, за оскорбления Президента России и Российского народа. Просто он должен понять, что гибнут наши мальчики за украинцев, а Самвел своим...
Пигмалион (1938)
Для детей старше 16 лет. Все права на любые материалы, опубликованные на сайте, защищены в соответствии с российским и международным законодательством об интеллектуальной собственности. Любое использование текстовых, фото, аудио и видеоматериалов возможно только с согласия правообладателя ВГТРК.
The direction of Anthony Asquith and Leslie Howard who was, of course, also in the leading role was perfect and truthful to the story. I consider it one of the best films of the 1930s and it was a huge success at the box-office, in 1938. I highly recommend you to watch it and to enjoy Leslie Howard and Wendy Hiller, who were trully excellent in their roles and certainly deserved an Oscar for their performances.
Еще раз повторю : " Вы умница "!
Не позволим им оскорблять... Плечи и спина , а попы нет и ноги мужского типа. Младшие детки прелесть, Данила молодец. Оля, жор у тех, кто вкалывает , ешь и не слушай ни кого , они лежат на диванах в городе, вот и нет аппетита А какао бери российского производства, Золотой ярлык, Серебряный ярлык... Она сама себя сожрет изнутри! Нам тоже не интересно - без Шупички будет скучно!
Сами уроки сняты очень смешно - Элиза учится разговаривать с камушками во рту. И действительно добивается огромных успехов, покорив светскую публику. Картина получилась настоящим шедевром.
Правда, авторы вырезали все философские диалоги, несмотря на данное Шоу обещание продюсером Паскалем.
Пигмалион (1938)
Eliza is irrevocably isolated from her roots, scared. The bet is over, and —object that she is to Higgins — she can now be cruelly and heartlessly discarded back into the gutter. Now the gloves are off, and the slippers are thrown. The rat-a-tat interchanges here, as Eliza and Higgins hash it out, is verbal foreplay at the highest level. I just cannot explain how gloriously pleasurable it is to watch these igniting exchanges. Shaw eschewed any romantic ending for Professor Higgins and Eliza Doolittle. But the movie adaptation is, mercifully, a wee bit more ambiguous for us romantics at heart, who dare to believe that even the staid and sardonic old bachelor can change, can drop his airs of practiced indifference, be vulnerable, express earnestness and kindness on occasion, instead of always hiding behind a shield of irony and wryness. Can our beauty transform this beast? It is a nuanced and impressive performance. And Wendy Hiller is equally nuanced and impressive in her portrayal of Eliza Doolittle. They both do.
It is truly a tour de force and an absolute pleasure to behold. Pygmalion is breathlessly and brutally brilliant. It raises all sorts of questions about nature versus nurture, about class and morality, about misogyny and what it is to be a woman, about notions of the self, and about the nature and aspects of love. Seriously, I do not know how it is that I went 42 years on this planet without ever having seen this film. And I have now become something of a major fangirl of Leslie Howard. Be still, my 42-year-old heart, but that man is fine. See it.
О фильме.
Снятый в 1938 году, фильм стал первой экранизаций знаменитой пьесы Бернарда Шоу.
Картина отмечена премией «Оскар» за лучший адаптированный сценарий.
Count Aristid Karpathy Содержание Этот фильм первая экранизация пьесы Бернарда Шоу о превращении вульгарной цветочницы Элизы Дулиш в изысканную светскую даму под чутким руководством профессора фонетики Генри Хиггинса и полковника Пикеринга. Бернард Шоу написал свою пьесу под вдохновением древнегреческого мифа о скульпторе Пигмалионе, который создал статую Галатеи — девушки до того прекрасной, что он влюбился в нее и стал просить Афродиту оживить свое создание.
Пигмалион (Pygmalion) (1938)
Пигмалион (1938) фильм – 558 просмотров, продолжительность: 1:35:39 мин. Смотреть бесплатно видеоальбом Сергея Михатаряна в социальной сети Мой Мир. Пигмалион 1938 Великобритания (ч/б) Вы можете как смотреть онлайн - Пигмалион 1938 Великобритания (ч/б) - ꑭ Іллюха ꑭ. A review of the 1938 movie Pygmalion directed by Anthony Asquith and starring Leslie Howard on the 20/20 Movie Reviews website. Как скачать аудиодорожку (музыку) в MP3 "Пигмалион (1938) фильм"? Дело в том что "пигмалион" Шоу влюбляется в "галатею" отнюдь не по причине красоты своего творения.
Скачать "Пигмалион (1938) фильм"
English: Promotional still from the 1938 film Pygmalion, published in National Board of Review Magazine. Pygmalion (1938) Режиссер Энтони Эсквит, Лесли Говард В главных ролях Лесли Говард, Уэнди Хиллер, Уилфрид Лоусон. Комедия. Режиссер: Энтони Эскуит, Лесли Говард. В ролях: Лесли Говард, Уэнди Хиллер, Уилфрид Лоусон и др. Профессор фонетики на спор создаёт произведение искусства из подручного материала: превращает простушку-цветочницу в утончённую аристократку.