For over 60 years, Maritime Reporter and Engineering News has provided unparalleled coverage of the maritime industry.
Latest Shipping and Logistics News - News
Использование лазерных технологий значительно ускоряет разрезку объекта на крупные фрагменты и процедуру извлечения затонувшего корабля. После завершения подводных работ процесс лазерной резки продолжается уже на суше, где проводится подготовка остатков судна к утилизации. Проект предполагает утилизацию 16 затонувших судов в течение двух лет. Этот подход объединяет научно-техническую экспертизу и оперативное управление проектами, обеспечивая высококачественное и своевременное выполнение работ, с постоянным акцентом на экологическую безопасность и социальную ответственность», — прокомментировал руководитель проекта судоподъёма Tazmar Maritime на острове Сахалин Андрей Трубицын. TAZMAR MARITIME — компания, специализирующаяся на выполнении высококачественных морских инженерных изысканий для проектирования, строительства, эксплуатации и реконструкции гидротехнических сооружений, научных исследований, добычи полезных ископаемых, археологических, экологических задач, подъёму и утилизации затонувших кораблей. Федеральный проект «Генеральная уборка» направлен на решение многолетней проблемы ликвидации экологически опасных объектов на всей территории Российской Федерации. Включает в себя комплекс мероприятий по инвентаризации объектов накопленного вреда, оценке их воздействия на жизнь и здоровье населения, а также их последующей ликвидации.
The digital platform comprises smart features that help users navigate vital documentation saving time, minimising risks and ensuring that ship operators are constantly updated and notified with the latest regulatory information. Regulation is core to ship operations and navigating them successfully is integral to safe working practices and achieving operational excellence.
By integrating a business with such specialised expertise in regulations, OTG will be able to provide even greater value to its customers worldwide. Adding MarineRegulations to their portfolio ensures OTG can offer its customers immediate access to value-added software and services and benefit over time from the integration of these obviously complimentary capabilities to strengthen their compliance. Equally, existing DanDocs clients will be able to take advantage of the considerable resource and global reach of OTG as the market leader in its field. This will provide them with more support, more local touchpoints and continued evolution and innovation of the MarineRegulations product to meet their on-going needs. Commenting on the acquisition, OTG CEO Thomas Zanzinger expressed his excitement about the synergy between the two companies, "This acquisition is a natural progression for us. His dedication to improving the level of regulatory compliance in the maritime industry has led DanDocs to being increasingly recognised as a proven solution for ship owners and ship managers to help meet their compliance goals. The quality of the product, service and customer experience is proving to be a differentiator that is driving growth. Established 138 years ago, North Star is the market leading UK provider of mission critical, offshore infrastructure support vessel services operating in offshore wind and conventional energy markets.
This collaboration signifies an important investment for North Star as they continue to prioritize innovation to drive efficiencies across the maritime industry.
We eagerly look forward to showcasing our cutting-edge modular solutions to the global marine community attending the Congress. Network with industry leaders and potential buyers while showcasing your latest products and services to an engaged audience of maritime professionals. Stands are selling fast, find out how you can be part of this success story.
From inland barges to offshore oil rigs, get up-to-the minute updates and in-depth stories on the most essential events in the industry. The simple, clean design and straightforward organization of articles is designed to bring up-to-the minute stories directly to your iphone or ipad.
Maritime's Amazing World of Mixed Reality
Использование метода улучшило работу водолазов: 3D-картинка показала проблемные участки. Специалистам не пришлось погружаться для обследования условно всех 100 метров стены. Как подчеркивает Брынов, любой способ сбора информации имеет свои погрешности. Именно поэтому предприятие и комбинирует варианты. То, что упускает фотокамера, фиксирует лидар. Чем больше у вас типов данных, тем более точную цифровую модель объекта вы получите. В идеале данные должны быть собраны так, чтобы архитектору, технологу, судостроителю не пришлось выезжать на место", — добавляет Лукьянов. Примерно так получилось при сотрудничестве Tazmar Maritime с Агентством внешнего транспорта Санкт-Петербурга.
Ведомство планирует создать новый парк водного транспорта и актуализировать данные о безопасности прохождения плавсредств по каналам. Для понимания проблем дна учреждение использует бумажные носители, с цифрами и графиками. Tazmar Maritime обследовал акваторию и 25 причалов и предложил цифровую модель. Состояние дна — в виде трехмерного цветного изображения, где оттенками и группами точек классифицированы объекты. Достаточно взглянуть на рисунок и понять: вот здесь, в Адмиралтейском, затонувший корабль. В чем уникальность платформы Кульминационным смыслом продукта стало создание детальной цифровой модели объекта. Цифровая копия облегчает сопровождение всех процессов в будущем и необходима для сопровождения дальнейшего жизненного цикла построенного сооружения.
Команда на основе собранных данных подготовила справочник инфраструктурных объектов различных классов "умного" порта. Как то: причальную стенку, подводный мусор, реальное состояние дна и судоходных глубин. Было выстроено подробное описание береговых систем, — рассказывает Андрей Брынов" Результат верстался при помощи математических алгоритмов: искусственный интеллект извлекал из данных нужные фрагменты информации и преобразовывал в цифровые модели. Анализировал состояние, взаимосвязи и делал выводы, на основании которых будут приниматься управленческие решения и выстраиваться ведомости и отчеты. Другая интересная работа — цифровая модель моста на ВОКСе. Воздушное и подводное сканирование существенно облегчило задачу мостовиков. Платформа выстроила БИМ-модель всего сооружения, применив воздушное и подводное сканирование.
В результате было получено полное описание геометрии мостового сооружения и подводной части его опор. Упомянутая экспертом БИМ-модель включает геометрические размеры сооружения, его пространственное положение и выделяет отдельные элементы, находящиеся под водой. И дает картинку высокого разрешения.
Как минимизировать морские риски экспортёрам и трейдерам? Также среди тем конференции: - глобальные тенденции убытков в морском страховании; - страховые решения для судовладельцев и фрахтователей на Чёрном море и в других «горячих» точках; - санкции и их влияние на морскую транспортировку российских сырьевых грузов; - возможности и риски транспортировки по альтернативным маршрутам; - состояние фрахтового рынка балкерного флота на Балтике, Средиземном и Чёрном морях.
Конференция объединит ключевых лиц, принимающих решения, ведущих экспертов и аналитиков, предоставляя уникальные возможности для деловых дискуссий и налаживания связей как в формальной, так и в неформальной обстановке. В закрытой, приватной обстановке, мы обсудим действенные идеи по решению насущных проблем, которые затронули сферу морской транспортировки российских грузов.
Благодаря этому подходу, за короткий промежуток времени Tazmar Maritime смогла заявить о себе как об инновационном лидере в области гидрографии.
Услуги Tazmar Maritime представляет широкий спектр услуг, связанных с гидрографическими изысканиями, обследованием подводной инфраструктуры, ГТС и 3D моделированием с использованием передовых технологий. Изыскания — гидрографические изыскания для безопасности мореплавания. Обследования — обследование подводой инфраструктуры трубопроводы и кабели связи.
Площадная сьемка — инженерное сопровождение строительных и дноуглубительных проектов.
They envision using the system to train students on all the aspects of vessel management, whether aboard or shoreside. This partnership underscores the importance of equipping future mariners with the latest tools and technologies to enhance their skills and readiness for the evolving digital landscape. Captain Derek Chase at Maine Maritime Academy, expressed enthusiasm for the collaboration: "We feel fortunate and excited to be able to provide our students with direct, relevant and impactful training with the latest software. Our partnership with MobileOps will ensure we prepare our students to enter the Maritime Industry with the skills and knowledge necessary for modern fleet operations. Our holistic approach integrates dry-docking with maintenance and procurement to significantly optimise resources, enhance efficiency, and help companies maintain regulatory compliance. Ship owners and managers can also take advantage of historical dry-docking data and valuable business intelligence to drive cost-savings. By using BASSnet to integrate dry-docking activities into maintenance and procurement processes, shipping companies can efficiently streamline operations, minimise downtime, control costs, and ensure the seaworthiness and reliability of their vessels. Crew can easily contribute to the entire dry-docking process from creating the initial input and drafts of the dry-docking specifications onboard, all the way through to the actual dry-docking at the yard and back to the ship again. When sailing, crew have the advantage of full visualization in the onboard BASSnet software of the work done during dry-docking.
Significantly, ship staff can consult and display dry-docking history onboard during class inspections, vetting inspections, and so on. Vessel Managers can fully control project planning, preparation and execution fleet-wide.
Tazmar Maritime – экспонент выставки «НЕВА 2023»
Мы нацелены на развитие круинга для моряков рыбопромыслового флота. Так как при современном развитие рыбной промышленности в Российской Федерации растёт потребность. Society of Maritime Industries Annual Members' Directory & Reviews. e-wallet and card to enhance seafarers' welfare Maritime payment solutions. Международная компания Zodiac Maritime имеет отношение к захваченному Ираном контейнеровозу MSC Aries, однако оператором судна является женевская фирма MSC. Trending Maritime & Shiping news Global Shipping, Maritime and Offshore Marine up to date with the latest maritime shipping news featuring information.
Маринетраффик
Канал автора «Maritime Zone» в Дзен: Maritime Zone is a website for maritime and offshore professionals. Мостовская районная газета «Зара над Неманам». Trans Global Maritime Agency, Inc.
TAZMAR MARITIME
Events | Maritime Journal | Мы нацелены на развитие круинга для моряков рыбопромыслового флота. Так как при современном развитие рыбной промышленности в Российской Федерации растёт потребность. |
MaritimeNews | Premier portail maritime du Maroc | Мостовская районная газета «Зара над Неманам». |
TAZMAR MARITIME - YouTube | Stay informed and up-to-date with the latest shipping news from around the world. |
Отзывы о maritime-zone.com
Tazmar Maritime после перезагрузки предложила рынку уникальный IT-продукт в области гидрографии. Latest news about global Maritime companies and those serving the maritime industry, including mergers & acquisitions, geographical expansions and key people movements. Trending Maritime & Shiping news Global Shipping, Maritime and Offshore Marine up to date with the latest maritime shipping news featuring information. TAZMAR MARITIME – компания, специализирующаяся на выполнении высококачественных морских инженерных изысканий для проектирования, строительства. For over 60 years, Maritime Reporter and Engineering News has provided unparalleled coverage of the maritime industry.
Tazmar Maritime
The company has added more than fifty specialty craft positions as part of the infrastructure improvement plan. The corporate strategy was to design and own vessels for multi-disciplinary work, and diversify with the addition of the powerful offshore vessels. This has enabled Signet to broaden its services into new market segments and meet the global needs of our customers. The contracts were brokered through Compass Maritime Services, LLC, specialists in the sale, purchase, and charter of ships and offshore vessels. This Signet office will provide 24-hour customer service with on-site management and control all aspects of the operation. We are ensuring that we are there every step of the way to support our customer, our employees, our vendors and continually strive to exceed their expectations. The environmentally friendly tug will have reduced exhaust and lower fuel consumption to meet EPA Tier 3 marine emission regulations. The hawser winch capacity is 525 feet of 6. The vessel performs multi-disciplinary work ranging from docking large tankers, drilling rigs, and ATBs, to shifting barges. The lean dimensions allow her to maneuver in tight quarters without compromising the job. She is outfitted with state-of-the-art navigation equipment and first-class accommodations for the captain and crew.
Signet currently operates 42 vessels providing marine transportation and logistics services and is expanding its fleet to meet the growing demands from the flurry of activity along the Gulf and East Coasts. Signet Maritime Corporation was contracted to tow a large cargo barge with critical components for a Saipem installation to support the Eni Litchendjili, and Nene Marine crude oil and gas fields. The tug will remain in Congo assisting the project as needed and return to the US Gulf of Mexico with two cargo barges upon completion of the project. The Nene-Litchendjili project focuses on the drilling and production of natural gas. The gas will be transported to the Djeno Total liquid hydrocarbons terminal. Signet will be assisting the project by not only towing the jacket but by helping position barges for subsea installations. Saipem is estimating production of 73,500 cubic feet of gas per day solely from the Litchendjili, and is eager to assemble all components to begin commercial operations during 2015. Her mission is to act as the flagship of an expeditionary strike group or amphibious ready group. The U. In 2012, the vessel was launched on June 4, and christened on October 20.
Huntington Ingalls Industries specializes in building and managing nuclear and conventionally-powered ships for the U. Navy and Coast Guard. Signet is honored to assist the U. Navy and Huntington Ingalls Industries on this project. Captain G. All hands at Signet Maritime were grateful to be a part of this monumental and historical event. We are proud to provide Ingalls with tug support for all new construction vessels in the Port of Pascagoula. Gulf of Mexico. Barry Snyder,President. Our Captains carefully studied the dynamic placement of this very intense, heavy truss, and enabled the lift and set to be completed in less than five hours from hull positioning to full release of the topsides.
Throughout its four decades of service, more than 60,000 sailors served on its decks, with roughly 5,000 at any given time. The Navy awarded ESCO Marine of Brownsville, Texas the disassembling and recycling of the carrier and during this time, the aircraft carrier is still owned by the Navy with ESCO taking ownership of the scrap metal during the dismantling. The estimated voyage will take 15 days maintaining a speed of 6 knots and traveling a total of 2,120 nautical miles. EPA Tier 3 certified for reduced emissions.
Иранская сторона вновь подтвердила, что с точки зрения местных законов не имеет претензий к экипажу, включая росгражданина», — говорится в сообщении пресс-службы российского посольства в Иране. В диппредставительстве добавили, что решение этого вопроса находится на особом контроле, а сами дипломаты поддерживают связь с семьей Колчанова. Иранские военные захватили MSC Aries 13 апреля в Ормузском проливе, они спустились на корабль с вертолета и переправили его в иранские воды. Контейнеровоз связан с британской компанией Zodiac Maritime, которая является частью активов израильского миллиардера Эяля Офера. На момент захвата на борту корабля находились 25 человек.
Это полностью отечественная разработка, не имеющая аналогов в России, способная разделять на части металлоконструкции толщиной до 260 мм на расстоянии до 300 метров. Использование лазерных технологий значительно ускоряет разрезку объекта на крупные фрагменты и процедуру извлечения затонувшего корабля. После завершения подводных работ процесс лазерной резки продолжается уже на суше, где проводится подготовка остатков судна к утилизации. Работы по резке первого судна начались 14 октября 2023 года. Специалисты института с использованием мобильного лазерного комплекса частично разрезали затонувшее судно, расположенное в 50 метрах от берега. Полная разделка судна для дальнейшей утилизации займет около недели.
Financial aid The facility will assist with the financing of eight newly built container vessels built by the Daehan, Dalian, and Qingdao shipyards. Sea trials Sea trials for the first production unit began in September 2023, and over the last months, the Kongsberg Discovery Uncrewed Platforms team has put HUGIN Endurance through its paces, verifying and refining all system capabilities. Sea trials culminated in March 2024 with a successf... HHLA will acquire 51 percent of the shares, while the remaining 49 percent will remain in the hands of both co-shareholders Christian Gutjahr and Nikolaus Hirnschall, who will continue to manage the business. The notation is assigned to vessels that use a biofuel blend of up to and including 30 percent biofuel in compliance with IMO and ABS requirements. Biofuel usage Biofuels are liquid hydrocarbon fuels with similar composition and properties to fuel oil, but they are produced from renewable sou... Inmarsat Maritime donates GMDSS simulator to Warsash Maritime School Inmarsat Maritime, a Viasat business, has donated a bridge simulator, a system of hardware and screens that allows students to familiarise themselves with realistic weather, traffic, and ocean conditions, to Warsash Maritime School, part of Solent University in Southampton, United Kingdom. Maritime highlights at the 835th Hamburg Port Anniversary With around 250 ships taking part, the Hamburg Port Anniversary offers guests a spectacular water programme, all carried out while port operations continue on the Elbe. The unique tugboat ballet, exciting demonstrations, and the magisterial entry and exit parades will make for some wondrous moments, when majestic tall ships and other impressive vessels pass right in front of the eyes of visitors. Guests can experience the top-class programme right up close. Dancing powerhouses When real power... Vancouver proudly welcomes its first resident battery electric tugs Ceremonies and celebrations were recently held in Vancouver harbour for a pair of ElectRA 2300-SX battery electric tugs designed by Robert Allan Ltd.
Маритайм зона работа для моряков - 89 фото
The Global Maritime Business News Portal - The Maritime Economy Publications | MarineTraffic для отслеживания судов с помощью карт отслеживания в реальном времени на основе данных глобальной сети AIS Текущее местоположение и положение Устройство. |
Новости, портал города Мозырь | Крюинг на Maritime-zone: Работа в море. |
#GMD — Best networking for shipping and trade business | Trans Global Maritime Agency, Inc. |